Automotive, dienstentoelevering

Klant:
Een organisatie die detachering en flexdiensten levert (550 medewerkers)

Interim-positie:
Directeur

Acties:

  • Uitvoeren situatieanalyse en opstellen Plan van Aanpak
  • Herstructurering van het managementteam
  • Gedragsverandering gestimuleerd en mogelijk gemaakt
  • Communicatiestructuren opgezet tussen regiokantoren en staf
  • Ontwikkelen van commercieel bewustzijn in buitendienst en stafafdelingen
  • Medewerkers op resultaatverantwoordelijkheid aangestuurd
  • Cashflow-probleem aangepakt, ontstaan door achterstallige debiteuren, instabiel facturatiesysteem en slechte klachtenafhandeling
  • Verbetering financiële rapportagestructuur
  • Wijzigen contractstructuur, omkering facturatieprincipe (van achteraf naar vooraf), vereenvoudiging productaanbod

Resultaten:

  • Kritische organisatiedelen op bedrijfsmatigheid verbeterd
  • Organisatie geschikt voor verkoop opgeleverd

Duur:
1 jaar