Klant:
Een organisatie die detachering en flexdiensten levert (550 medewerkers)
Interim-positie:
Directeur
Acties:
- Uitvoeren situatieanalyse en opstellen Plan van Aanpak
- Herstructurering van het managementteam
- Gedragsverandering gestimuleerd en mogelijk gemaakt
- Communicatiestructuren opgezet tussen regiokantoren en staf
- Ontwikkelen van commercieel bewustzijn in buitendienst en stafafdelingen
- Medewerkers op resultaatverantwoordelijkheid aangestuurd
- Cashflow-probleem aangepakt, ontstaan door achterstallige debiteuren, instabiel facturatiesysteem en slechte klachtenafhandeling
- Verbetering financiële rapportagestructuur
- Wijzigen contractstructuur, omkering facturatieprincipe (van achteraf naar vooraf), vereenvoudiging productaanbod
Resultaten:
- Kritische organisatiedelen op bedrijfsmatigheid verbeterd
- Organisatie geschikt voor verkoop opgeleverd
Duur:
1 jaar